Terapkan Fail WAR di JBoss

1. Pengenalan

Dalam tutorial ini, kita akan melihat bagaimana menyebarkan fail perang di pelayan JBoss.

Kita boleh menyebarkan fail perang dengan meletakkan fail tersebut di direktori yang sesuai secara manual atau langsung dari Eclipse.

2. Menyebarkan Fail WAR dengan Tangan

Sekiranya kita sudah mempunyai fail perang dan ingin menyebarkannya di JBoss, kita boleh pergi ke direktori pemasangan JBoss secara mandiri / penyebaran dan menampal fail di sana .

Terdapat dua mod di mana penyebaran berfungsi:

  • manual: pengimbas penyebaran tidak akan berusaha untuk memantau folder penyebaran secara langsung. Sebaliknya, pengimbas bergantung pada fail penanda. Penambahan fail penanda oleh pengguna berfungsi sebagai semacam perintah yang memberitahu pengimbas untuk menyebarkan kandungan.
  • automatik: pengimbas secara langsung akan memantau folder penyebaran, secara automatik menyebarkan kandungan baru dan menyebarkan semula kandungan yang cap waktunya telah berubah.

Kita dapat menentukan mod dalam file konfigurasi standalone.xml dengan menetapkan nilai atribut zip-auto-deploy ke betul atau salah:

Secara lalai, nilainya adalah benar . Oleh itu, setiap kali kita meletakkan fail perang dalam folder penyebaran, fail tersebut digunakan secara automatik. JBoss membuat fail penanda .deployed secara automatik yang menunjukkan bahawa kandungan telah disebarkan.

Namun, jika kita menghapus penyebaran sebelumnya sebelum menyalin file perang baru ke folder penyebaran, JBoss akan membuat file penanda .undeployed yang menunjukkan bahawa penyebaran telah dihapus. Sekiranya demikian, kita perlu memadam fail penanda secara manual agar penyebaran dapat dimulakan.

Sekiranya nilai zip-auto- deploy disetel ke false , kita perlu membuat fail penanda .deployed secara manual agar penyebaran dapat dimulakan.

3. Menggunakan Gerhana untuk Menyebarkan

Kita boleh membuat projek web dinamik di Eclipse, menambah pelayan JBoss dan kemudian mengkonfigurasi aplikasi untuk berjalan di pelayan . Secara dalaman, Eclipse akan membuat fail perang aplikasi dan meletakkannya di direktori JBoss. Kita dapat membuat file index.html dan menetapkan fail selamat datang di web.xml untuk menunjukkannya.

Untuk menguji apakah aplikasi berhasil diterapkan, kita dapat membuka penyemak imbas web dan cuba mengakses URL dalam format ini: // localhost: /

Sekiranya kita melihat halaman indeks, aplikasi berjaya disebarkan.

4. Kesimpulan

Dalam artikel ini, kami melihat bagaimana menyebarkan file perang pada pelayan JBoss dengan bekerja dengan folder penyebaran dan menggunakan Eclipse.

Kami juga membincangkan mod penyebaran automatik dan manual dan cara kerjanya dengan fail penanda JBoss.